Tuesday, January 6, 2009

急救

總括黎講,而家大部份問題係:
1.有得靜音無得震... (只要係情景模式>靜音>訊息提示較一次或一分鐘以上就得)
2.細聲鈐聲 (用mp3 gain 改大d鈴聲,但小心會爆speak或爆聲)
3.iTune歌無歌名唱片套 (將歌既id3 tag 改成 v2.2)
4.無一字 - 全畫面手寫 (手寫"一 一"代替")
5.msn (用ebuddy但唔可以手寫)
6.google map 無得offline (用minimap但無咁靚)
7.閃光燈影相第二張太快會死機(唔知10b改好未)
8.影片會lag - 8g card or above class4 or above
9.睇片無全畫面 (因為movies 太細)
9A.我想問要幾多解像度的movie影片才會全螢幕咁播放(部機角像度:240 x 400,所以,呢個比例又大過佢都可以,另外,你按一下SCREEN會有個放大鏡,一按就好比例FULLSCREEN)

10.保養唔駛上網註冊(跟單買機日起計一年,有問題可以直接上維修中心)
11.doc檔,.pdf檔,.ppt檔,.txt檔開唔到,佢彈左"已達到應用程式上限"(有幾個可能,1.好似OFFICE2007唔得,2.檔案超級過大,3.另外你部機本身既MEMORY唔夠)
12.我mp3 同鈴聲擺埋一齊,要"標記全部",之後逐首鈴聲取消標記,有d 麻煩(我諗唔到解決方法)
13.我電腦連唔到部手提,(我係想開手提入面既file)(你唔好放野入手機本身MEMORY咪得囉,我覺得佢本身係用黎做暫緩區)
14.我出左呢部機幾日,發覺有一個問題,就係電池好快冇電。(可能係2g/3G問題,我覺得你SET 死佢唔好自動,你用3G就SET 3g,你用2G就SET 2G,會慳電好多)
15.影完相edit既時候如果想打字既話唔可以用手寫或打直中文輸入
-----------------------------------------------------------
唔係問題既問題...
-----------------------------------------------------------
1. 熄左機之後覺得ON/OFF制禁左幾次先有反應(正常,好似要按一陣,所以有時得時唔得)
2.新增通信錄是否用吾倒中文手寫輸入 ?(用到!左上角有得選Menu入面有輸入法)
3.我試過講電話按左個喇叭, 我聴到對方講野, 但佢聴唔到我. 點解呢?(因為SPEAKER係靜音,你想既係SPEAKER PHONE,按咪公仔)

15 comments:

Tree said...

師兄~我都發現到一個問題~~
睇緊片既時候,如果無電!就會hand機~~一定要拆電池換埋新電先可以著番機~~
唔知其他師兄有無遇過D咁既問題呢?

Unknown said...

Any software to test the GPS function? I use the build-in called 跑步伙伴 but failed to detect GPS...

Adam Ti said...

GPS 响HK 比較難 detect,LG呢部我詁計佢天線太弱,我在紅堪就detect到,MK/TST一點反應都沒有..
-----------
我又未試過無電.但如果無電,要換電先睇得..我諗唔係死機(hang機),係自動關機..正常手機無電都會自動關機..

kenc323 said...

Anyone have the same problem as me?When i try to install a .jar dictionary on KC910,I clicked on the .jar in the 'other' folder but it dosent not respond or anything.
But with my friend's kc910 it works.we are both 10a.Sorry for that i cant type chinese because i am using school computer in UK...

Adam Ti said...

For kenc323,
I don't have this problem at all, but maybe the language issue, you can try to rename the .jar into a.jar for example (under windows, not in phone) and try again, since if the name is too complicated or too much chinese words it may not be able to run under the different language setting of the phone.

Unknown said...

已達應用程式上限可能係因為唔為意地開左幾個folder
press中間個粒捷徑制再閂左唔用個d就應該okay

想問下ching有冇試過影完相edit?
係edit既時候如果想打字既話
可唔可以用手寫或打直個d中文輸入法?
因為我想打既時候佢會係keyboard
而且只有注音或拼音俾你choose
而我唔識哩2個方法
THANKS!

Adam Ti said...

to lsyyy,
不幸的我也找不到辦法 T_T
成日都差少少咁,勞氣:P

mrX said...
This comment has been removed by the author.
mrX said...

In this blog I saw some remarkable games
Guitar
The piano
Could you be so kind, and share the link to uploading of programs

RSHA said...

Please help, I own a KC910 recently, however, i could not switch it on, as it keeps on prompting Please Wait. How do i reset it please. :) you could reach me on gorgeousgal6982@hotmail.com

I am in need to reset my phone.

Thank you

Unknown said...

can Ching help me, I try to change my profile picture, but it does not let me and says "記憶體己滿".
i tried a million times! ><

Adam Ti said...

RSHA said...

Please help, I own a KC910 recently, however, i could not switch it on, as it keeps on prompting Please Wait. How do i reset it please.

Have you try to use another sim card??
Or have you try your simcard to other phone?

Adam Ti said...

Jo said...

can Ching help me, I try to change my profile picture, but it does not let me and says "記憶體己滿".

I am not sure, but I think you have to move most of the files to the SD Card instead of put in the main memory

Unknown said...

iTune歌無歌名唱片套 (將歌既id3 tag 改成 v2.2)
how to change the id3 tag?
thanks ching :)

Adam Ti said...

lsyyy said...

iTune歌無歌名唱片套 (將歌既id3 tag 改成 v2.2)
how to change the id3 tag?
thanks ching :)

你响iTune select 一首或多首MP3, right click就有Convert ID3Tag就會有個windows 彈出黎,選ver 2.2
:)